Starfighter

på avdelningen

Kategori:

Ja, det var här jag hamnade till slut. 
I måndags kväll åkte vi in till akuten. Kom in halv åtta, och ingen så mycket som tittade till mig förrän kirurgjouren kom vid 23tiden. Fick dropp och smärtstillande och anti-illamående, sen vart det röntgen. Enligt läkaren inga konstigheter. Ändå la han in mig, då var väl klockan typ 03. 
Igår kom det alltså en ny läkare, som tyckte att han ville plocka bort gallan eftersom det fanns stenar och även en polyp. Så sen igår har jag väntat på op, och som tur är ger de mig i alla fall bra smärtlindring. Några gånger har de inte hunnit ge mot illamåendet, kräktes tre gånger igår kväll och en gång nu imorse. 
Jag är så trött och vill bara ha operationen avklarad. Har inte ätit mat sen i fredags, utan bara fått dropp sen natten mellan  måndag och tisdag. Är som sagt helt slut. 
Att jag bara får dropp har resulterat i att jag som är svårstucken har blivit extremt svårstucken. Det verkar omöjligt för dem att få till det.

Nu ska jag försöka vila en stund. 

Kommentera inlägget här: